Lördags Godis :)

hej hej ! sitter nu här och käkar lite lördagsgodis :) Mycket gott, minns inte sist jag köpte en godis påse, så jag njuter fullt ut ! :)

Idag har det då varit ett helvette kan ja ju säga ! Steg upp halv 8, for till stallet direkt, väntade på jour medhjälparna. Dom kom och vi började täcka alla hästar, Kanon fick panik och började stegra och hålla på i boxen, så nu är Ridskolan ett grimskaft fattigare ! Sen plocka vi ut typ alla hästar och tog han i stall gången och gosa med han så vi skulle få på han täcket. Och det fick vi  tillslut !

Sen när alla va ute började vi mocka, och sen kom alla som skulle vara på kurs idag !
Satt och kollade på medan dom hoppa, sen satt jag och prata med Janine ett tag till vi gick in i klubbstugan, då hade ingen gett hästarna lunch så då var ja ju tvungen att göra de !
Sen hade vi möte och de gick snabbt, efter de åkte jag hem och sov, det var väl behövligt kan ja ju tala om :)

Kl 4 var det middag så då åkte vi dit igen för att snöra ut hö ! Då står de inne tre hästar, en i vintertäcke och grimma, en hel svettig, UTAN svettäcke, och den sista stod med ett svettäcke ! Så ja vi gav dom mat inne, och inte nog med det ! De första vi ser när vi öppnar stall dörren är att det är ÖVERSVÄMMNING i hela jävla stallet, nån IDIOT har lämnat på vattnet och hon har släppt från väggen så det forsar vatten från den !

Så det var en mindre glad mamma idag, ja va inte heller så nöjd riktigt !
Iallafall så åkte vi hem och åt, och nu har ja kommit ut från badet och vart å köpt godis ! Så allt har väl löst sig, men jag hatar att ha stalljour !


Skriver sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0